Laat de klant zelf de best passende oplossing kiezen

Een betaalachterstand in één keer betalen, dat kan lastig zijn voor je klanten. En ook al ben je bereid om mee te denken, in de praktijk levert het de nodige uitdagingen op om een goede oplossing te vinden. Met de Payment Coach kiest je klant zelf de oplossing die het beste bij zijn financiële situatie past en is de kans dat de betalingsregeling wordt nagekomen een stuk groter.

Payment Coach

Zelfservice

Stel de klant in staat zelf een passende oplossing te kiezen die past bij diens financiële situatie.

Automatiseren

Volg de door de klant gekozen oplossing volledig automatisch en digitaal op.

Ontzorgen

Verlaag het aantal calls op de klantenservice en de werkdruk op de debiteurenafdeling.

Laat de klant zelf de best passende oplossing kiezen

Voor iedere klant de best passende oplossing

Met de Payment Coach kun je jouw klant verschillende oplossingen aanbieden voor het betalen van zijn openstaande factuur, zodat er altijd een passende oplossing beschikbaar is. Of het nu gaat om een eenmalig uitstel van betaling, het aanbieden van een betaalregeling, het kwijtschelden van de extra kosten, het aanbieden van een korting of een maatwerkoplossing. Met de Payment Coach kiest de klant altijd zelf de oplossing die het best bij zijn financiële situatie past.

Slimme technologie, laag risico

Aan de hand van de opgegeven businessrules, historische data van de klant, machine learning en algoritmen bepaalt de Payment Coach tot op welke hoogte een betaaloplossing mag worden aangeboden. Denk bijvoorbeeld aan de maximale hoogte van de korting, het maximum aantal dagen van uitstel van betaling of het aantal termijnen in een betalingsregeling. Hiermee wordt het risico voor de organisatie beperkt en kan de klant altijd de best passende oplossing kiezen.

Alles volledig geautomatiseerd

De Payment Coach werkt volledig autonoom, er komen geen handmatige handelingen aan te pas. De klant kan direct vanuit de betaalherinnering aangeven dat hij zijn betaalachterstand niet kan betalen. Hierop wordt de klant rechtstreeks gekoppeld aan de Payment Coach. Die begeleidt de klant door de mogelijke oplossingen. Alle aangeboden oplossingen zijn volledig geautomatiseerd en worden direct verwerkt en opgevolgd door het systeem. Jouw klant ontvangt, afhankelijk van zijn keuze, een bevestiging met daarin eventueel een betaalknop.

Uitgebreide rapportage

De Payment Coach is voorzien van een uitgebreide rapportagemogelijkheid. Daarmee maak je eenvoudig rapportages. Zo zie je in één oogopslag het resultaat per oplossing, het meest gebruikte device voor het voldoen van de betaalachterstand of de nog openstaande betaalachterstanden.

Meer informatie nodig?

Vul onderstaand formulier in en ontvang meer informatie over de mogelijkheden.