Curve Light

Référence Ymere utilise avec plaisir les divers outils de Mail to Pay

client-image

“L’un des grands avantages de l’envoi du lien de paiement par le biais de Mail to Pay est qu’il ne s’avère pas qu’ils sont présents. Cela donne de la confiance au locataire.”

Edmond Smies, collaborateur de projet Recouvrement de loyer


Ymere, l’une des plus grandes corporations d’habitation aux Pays-Bas, est un client de la première heure de Mail to Pay. Edmond Smies, collaborateur de projet Recouvrement de loyer, se rappelle encore bien comme ce fut particulier lorsqu’Ymere envoyait les premiers e-mails et messages SMS avec des liens de paiement aux locataires ayant des paiements tardifs. Depuis, la collaboration va nettement plus loin et Mail to Pay aide Ymere entre autres avec l’aménagement du processus de recouvrement, l’établissement de flux, des actions d’enrichissement de données et la communication et le traitement des compteurs d’eau.

Ymere verhuurt rond de 80.000 socialehuurwoningen, bedrijfsruimtes en parkeerplekken in Amsterdam, Almere, Haarlem, Haarlemmermeer en Weesp. Voor het betalen van de huur kunnen huurders kiezen uit drie betalingsmogelijkheden: automatische incasso, overschrijving via de eigen bank of met een iDeal-link van Mail to Pay. “Dat laatste kan sinds anderhalf jaar, als alternatief voor de acceptgiro”, vertelt Edmond. “Rond de 8.000 mensen maken gebruik van deze mogelijkheid.”

Ymere loue environ 80.000 maisons de location sociales, des espaces d’entreprises et des emplacements de parking à Amsterdam, Almere, Haarlem, Haarlemmermeer et Weesp. En ce qui concerne le paiement du loyer, les locataires peuvent choisir parmi trois possibilités de paiement : le recouvrement automatique, le virement par le biais de la banque propre ou par un lien iDeal de Mail to Pay. « Cette dernière méthode est possible depuis un an et demi, en tant qu’alternative pour la carte de virement », dit Edmond. « Environ 8.000 personnes utilisent cette possibilité. »

Ymere verhuurt rond de 80.000 socialehuurwoningen, bedrijfsruimtes en parkeerplekken in Amsterdam, Almere, Haarlem, Haarlemmermeer en Weesp. Voor het betalen van de huur kunnen huurders kiezen uit drie betalingsmogelijkheden: automatische incasso, overschrijving via de eigen bank of met een iDeal-link van Mail to Pay. “Dat laatste kan sinds anderhalf jaar, als alternatief voor de acceptgiro”, vertelt Edmond. “Rond de 8.000 mensen maken gebruik van deze mogelijkheid.”

Ymere verhuurt rond de 80.000 socialehuurwoningen, bedrijfsruimtes en parkeerplekken in Amsterdam, Almere, Haarlem, Haarlemmermeer en Weesp. Voor het betalen van de huur kunnen huurders kiezen uit drie betalingsmogelijkheden: automatische incasso, overschrijving via de eigen bank of met een iDeal-link van Mail to Pay. “Dat laatste kan sinds anderhalf jaar, als alternatief voor de acceptgiro”, vertelt Edmond. “Rond de 8.000 mensen maken gebruik van deze mogelijkheid.”

(Currently only available in Dutch language)
Ymere verhuurt rond de 80.000 socialehuurwoningen, bedrijfsruimtes en parkeerplekken in Amsterdam, Almere, Haarlem, Haarlemmermeer en Weesp. Voor het betalen van de huur kunnen huurders kiezen uit drie betalingsmogelijkheden: automatische incasso, overschrijving via de eigen bank of met een iDeal-link van Mail to Pay. “Dat laatste kan sinds anderhalf jaar, als alternatief voor de acceptgiro”, vertelt Edmond. “Rond de 8.000 mensen maken gebruik van deze mogelijkheid.”

Voordeel Mail to Pay-betaallink

Met diezelfde iDEAL-link begon de samenwerking tussen Mail to Pay en Ymere, nu vier jaar geleden. “Destijds was Mail to Pay nog een start-up”, blikt Edmond terug. “Het verzenden van een iDEAL-link via e-mail en sms was – zeker in corporatieland – een middel dat nog haast nergens werd gebruikt en waar wij graag mee wilden experimenteren. Een groot voordeel van het versturen van de betaallink via Mail to Pay is dat uit niets blijkt dat zij ertussen zitten. In al het berichtenverkeer staan onze naam en contactgegevens. Dat wekt vertrouwen bij de huurder.”

Avantage du lien de paiement Mail to Pay

Avec le même lien iDeal, la collaboration entre Mail to Pay et Ymere a été entamée il y a quatre ans. « A l’époque, Mail to Pay était encore une start-up », explique Edmond. « L’envoi d’un lien iDeal par e-mail et SMS était – surtout dans le pays de corporations – un moyen qui n’était pratiquement pas utilisé et que nous souhaitions expérimenter. Un grand avantage de l’envoi du lien de paiement via Mail to Pay est qu’il ne s’avère pas qu’ils sont présents. Notre nom et nos données de contact sont repris dans toute cette messagerie. Cela donne de la confiance aux locataires. »

Voordeel Mail to Pay-betaallink

Met diezelfde iDEAL-link begon de samenwerking tussen Mail to Pay en Ymere, nu vier jaar geleden. “Destijds was Mail to Pay nog een start-up”, blikt Edmond terug. “Het verzenden van een iDEAL-link via e-mail en sms was – zeker in corporatieland – een middel dat nog haast nergens werd gebruikt en waar wij graag mee wilden experimenteren. Een groot voordeel van het versturen van de betaallink via Mail to Pay is dat uit niets blijkt dat zij ertussen zitten. In al het berichtenverkeer staan onze naam en contactgegevens. Dat wekt vertrouwen bij de huurder.”

Voordeel Mail to Pay-betaallink

Met diezelfde iDEAL-link begon de samenwerking tussen Mail to Pay en Ymere, nu vier jaar geleden. “Destijds was Mail to Pay nog een start-up”, blikt Edmond terug. “Het verzenden van een iDEAL-link via e-mail en sms was – zeker in corporatieland – een middel dat nog haast nergens werd gebruikt en waar wij graag mee wilden experimenteren. Een groot voordeel van het versturen van de betaallink via Mail to Pay is dat uit niets blijkt dat zij ertussen zitten. In al het berichtenverkeer staan onze naam en contactgegevens. Dat wekt vertrouwen bij de huurder.”

Voordeel Mail to Pay-betaallink

Met diezelfde iDEAL-link begon de samenwerking tussen Mail to Pay en Ymere, nu vier jaar geleden. “Destijds was Mail to Pay nog een start-up”, blikt Edmond terug. “Het verzenden van een iDEAL-link via e-mail en sms was – zeker in corporatieland – een middel dat nog haast nergens werd gebruikt en waar wij graag mee wilden experimenteren. Een groot voordeel van het versturen van de betaallink via Mail to Pay is dat uit niets blijkt dat zij ertussen zitten. In al het berichtenverkeer staan onze naam en contactgegevens. Dat wekt vertrouwen bij de huurder.”

Flows op basis van klantclassificaties

Vier jaar later reikt de samenwerking veel verder. Zo hielp Mail to Pay de afdeling Huurincasso met het inrichten van flows gebaseerd op klantclassificaties. Edmond: “Voorheen hadden we één flow die naar alle huurders met een betalingsachterstand ging. Maar je hebt huurders die structureel te laat betalen en huurders die door omstandigheden een keer te laat met betalen zijn. En de inhoud van die brief was best streng, dus dat vonden wij niet helemaal eerlijk. Samen met Mail to Pay hebben we nu vier flows ingericht op basis van het betaalgedrag van de huurder. Ze worden steeds een graad strenger. Het systeem kijkt per huurder naar diens betaalbedrag van de afgelopen zes maanden: heeft hij op tijd betaald of niet? En zo niet, hoeveel dagen was hij dan te laat? Op basis daarvan bepaalt het systeem in welke flow die huurder terechtkomt; er komt geen mens aan te pas. In zekere zin is dit een lastenverlichting voor ons, ja. Vroeger kregen we nogal eens telefoontjes van huurders die de toon van de brief naar of vervelend vonden. Die blijven nu uit.”

Flux sur base de classifications des clients

Quatre ans plus tard, la collaboration va nettement plus loin. Ainsi, Mail to Pay a aidé le département de Recouvrement de loyers avec l’aménagement de flux basés sur les classifications des clients. Edmond : « Auparavant, nous avions un flux qui était envoyé à tous les locataires ayant des paiements tardifs. Mais il y a des locataires qui paient trop tard de façon structurelle et il y a aussi des locataires qui paient une seule fois trop tard en raison de circonstances. Et le contenu de cette lettre fut très sévère, nous ne trouvions ceci donc pas tout à fait honnête. Ensemble avec Mail to Pay, nous avons désormais établi quatre flux sur la base du comportement de paiement du locataire. Ils deviennent plus sévères au fur et à mesure. Le système regarde par locataire son comportement de paiement des six mois écoulés : a-t-il payé à temps ou non ? Et si non, combien de jours en retard ? Sur la base de ceci, le système définit dans quel flux ce locataire aboutit ; il n’y a pas d’intervention humaine. Dans un certain sens, cela signifie une diminution de charge pour nous, eh oui. Avant, nous recevions beaucoup d’appels téléphoniques de locataires qui estimaient le ton de la lettre ennuyeux. Plus de tels appels téléphoniques ! »

Flows op basis van klantclassificaties

Vier jaar later reikt de samenwerking veel verder. Zo hielp Mail to Pay de afdeling Huurincasso met het inrichten van flows gebaseerd op klantclassificaties. Edmond: “Voorheen hadden we één flow die naar alle huurders met een betalingsachterstand ging. Maar je hebt huurders die structureel te laat betalen en huurders die door omstandigheden een keer te laat met betalen zijn. En de inhoud van die brief was best streng, dus dat vonden wij niet helemaal eerlijk. Samen met Mail to Pay hebben we nu vier flows ingericht op basis van het betaalgedrag van de huurder. Ze worden steeds een graad strenger. Het systeem kijkt per huurder naar diens betaalbedrag van de afgelopen zes maanden: heeft hij op tijd betaald of niet? En zo niet, hoeveel dagen was hij dan te laat? Op basis daarvan bepaalt het systeem in welke flow die huurder terechtkomt; er komt geen mens aan te pas. In zekere zin is dit een lastenverlichting voor ons, ja. Vroeger kregen we nogal eens telefoontjes van huurders die de toon van de brief naar of vervelend vonden. Die blijven nu uit.”

Flows op basis van klantclassificaties

Vier jaar later reikt de samenwerking veel verder. Zo hielp Mail to Pay de afdeling Huurincasso met het inrichten van flows gebaseerd op klantclassificaties. Edmond: “Voorheen hadden we één flow die naar alle huurders met een betalingsachterstand ging. Maar je hebt huurders die structureel te laat betalen en huurders die door omstandigheden een keer te laat met betalen zijn. En de inhoud van die brief was best streng, dus dat vonden wij niet helemaal eerlijk. Samen met Mail to Pay hebben we nu vier flows ingericht op basis van het betaalgedrag van de huurder. Ze worden steeds een graad strenger. Het systeem kijkt per huurder naar diens betaalbedrag van de afgelopen zes maanden: heeft hij op tijd betaald of niet? En zo niet, hoeveel dagen was hij dan te laat? Op basis daarvan bepaalt het systeem in welke flow die huurder terechtkomt; er komt geen mens aan te pas. In zekere zin is dit een lastenverlichting voor ons, ja. Vroeger kregen we nogal eens telefoontjes van huurders die de toon van de brief naar of vervelend vonden. Die blijven nu uit.”

Flows op basis van klantclassificaties

Vier jaar later reikt de samenwerking veel verder. Zo hielp Mail to Pay de afdeling Huurincasso met het inrichten van flows gebaseerd op klantclassificaties. Edmond: “Voorheen hadden we één flow die naar alle huurders met een betalingsachterstand ging. Maar je hebt huurders die structureel te laat betalen en huurders die door omstandigheden een keer te laat met betalen zijn. En de inhoud van die brief was best streng, dus dat vonden wij niet helemaal eerlijk. Samen met Mail to Pay hebben we nu vier flows ingericht op basis van het betaalgedrag van de huurder. Ze worden steeds een graad strenger. Het systeem kijkt per huurder naar diens betaalbedrag van de afgelopen zes maanden: heeft hij op tijd betaald of niet? En zo niet, hoeveel dagen was hij dan te laat? Op basis daarvan bepaalt het systeem in welke flow die huurder terechtkomt; er komt geen mens aan te pas. In zekere zin is dit een lastenverlichting voor ons, ja. Vroeger kregen we nogal eens telefoontjes van huurders die de toon van de brief naar of vervelend vonden. Die blijven nu uit.”

Incassoproces

Met de komst van de nieuwe flows in combinatie met de nieuwe erp-software die Ymere onlangs implementeerde, moest ook het gehele incassoproces opnieuw worden uitgedacht. “Met de nieuwe erp-software, starten we het incassoproces op vaste momenten”, legt Edmond uit. Samen met Mail to Pay hebben we per flow bekeken wat het beste tijdstip is om die te versturen. Zo heeft elke flow zijn eigen moment, zodat de verschillende groepen huurders niet allemaal tegelijk contact met ons zoeken over de aanmaning die ze van ons hebben gekregen.”

Processus de recouvrement

Avec l’arrivée des nouveaux flux en combinaison avec le nouveau logiciel ERP qu’Ymere a implémentés récemment, l’intégralité du processus de recouvrement devait également être mis au point. « Avec le nouveau logiciel ERP, nous démarrons le processus de recouvrement à des moments fixes », explique Edmond. Avec Mail to Pay, nous avons regardé par flux quel est le meilleur moment pour les envoyer. Ainsi, chaque flux a son propre moment, de manière à ce que les différends groupes de locataires ne nous contactent pas tous ensemble simultanément au sujet de la sommation qu’ils ont reçue de notre part. »

Incassoproces

Met de komst van de nieuwe flows in combinatie met de nieuwe erp-software die Ymere onlangs implementeerde, moest ook het gehele incassoproces opnieuw worden uitgedacht. “Met de nieuwe erp-software, starten we het incassoproces op vaste momenten”, legt Edmond uit. Samen met Mail to Pay hebben we per flow bekeken wat het beste tijdstip is om die te versturen. Zo heeft elke flow zijn eigen moment, zodat de verschillende groepen huurders niet allemaal tegelijk contact met ons zoeken over de aanmaning die ze van ons hebben gekregen.”

Incassoproces

Met de komst van de nieuwe flows in combinatie met de nieuwe erp-software die Ymere onlangs implementeerde, moest ook het gehele incassoproces opnieuw worden uitgedacht. “Met de nieuwe software zijn we minder flexibel in het starten van het incassoproces. Voorheen kon dat op elk gewenst tijdstip, nu moeten we dat op vaste momenten doen”, legt Edmond uit. Samen met Mail to Pay hebben we per flow bekeken wat het beste tijdstip is om die te versturen. Zo heeft elke flow zijn eigen moment, zodat de verschillende groepen huurders niet allemaal tegelijk contact met ons zoeken over de aanmaning die ze van ons hebben gekregen.”

Incassoproces

Met de komst van de nieuwe flows in combinatie met de nieuwe erp-software die Ymere onlangs implementeerde, moest ook het gehele incassoproces opnieuw worden uitgedacht. “Met de nieuwe software zijn we minder flexibel in het starten van het incassoproces. Voorheen kon dat op elk gewenst tijdstip, nu moeten we dat op vaste momenten doen”, legt Edmond uit. Samen met Mail to Pay hebben we per flow bekeken wat het beste tijdstip is om die te versturen. Zo heeft elke flow zijn eigen moment, zodat de verschillende groepen huurders niet allemaal tegelijk contact met ons zoeken over de aanmaning die ze van ons hebben gekregen.”

Dataverrijkingsactie

Onlangs vroeg Ymere of Mail to Pay hen ook kan helpen om meer gegevens van huurders te verzamelen. “Als het nodig is, willen wij snel in contact kunnen komen met onze huurders”, verklaart Edmond. “Niet alleen als het om betalingsachterstanden gaat, maar denk ook aan calamiteiten in een buurt waar onze woningen staan of in een wooncomplex. Via drie kanalen, e-mail, sms en brief, gaan we onze huurders nu een bericht sturen met daarin een link of qr-code naar een website waar een huurder zijn mobiele nummer en e-mailadres kan achterlaten.”

Edmond vindt het mooi om alle ontwikkelingen bij Mail to Pay te zien. “Ze zijn begonnen met betaallinks in e-mails en sms-berichten. Wij hebben dat zien groeien naar steeds mooiere en betere producten. Tools waar wij graag gebruik van maken!”

Action d’enrichissement de données

Récemment, Ymere a demandé si Mail to Pay peut également les aider à recueillir plus de données des locataires. « Si c’est nécessaire, nous souhaitons pouvoir contacter rapidement nos locataires », explique Edmond. « Non seulement pour des paiements tardifs, mais aussi en cas de calamités dans un quartier où se trouvent nos maisons ou dans un complexe d’habitations. Via trois canaux, l’e-mail, le SMS, la lettre, nous enverrons un message à nos locataires avec un lien ou code QR vers un site web où un locataire peut laisser son numéro portable et son adresse e-mail. »

Edmond apprécie de voir tous les développements chez Mail to Pay. « Ils ont commencé par des liens de paiement dans des e-mails et des messages SMS. Nous les avons vu croître avec des produits plus beaux et meilleurs. Des outils, que nous utilisons avec plaisir ! »

Dataverrijkingsactie

Onlangs vroeg Ymere of Mail to Pay hen ook kan helpen om meer gegevens van huurders te verzamelen. “Als het nodig is, willen wij snel in contact kunnen komen met onze huurders”, verklaart Edmond. “Niet alleen als het om betalingsachterstanden gaat, maar denk ook aan calamiteiten in een buurt waar onze woningen staan of in een wooncomplex. Via drie kanalen, e-mail, sms en brief, gaan we onze huurders nu een bericht sturen met daarin een link of qr-code naar een website waar een huurder zijn mobiele nummer en e-mailadres kan achterlaten.”

Edmond vindt het mooi om alle ontwikkelingen bij Mail to Pay te zien. “Ze zijn begonnen met betaallinks in e-mails en sms-berichten. Wij hebben dat zien groeien naar steeds mooiere en betere producten. Tools waar wij graag gebruik van maken!”

Dataverrijkingsactie en online waterkaarten

Onlangs vroeg Ymere of Mail to Pay hun ook kan helpen om meer gegevens van huurders te verzamelen. “Als het nodig is, willen wij snel in contact kunnen komen met onze huurders”, verklaart Edmond. “Niet alleen als het om betalingsachterstanden gaat, maar denk ook aan calamiteiten in een buurt waar onze woningen staan of in een wooncomplex. Via drie kanalen, e-mail, sms en brief, gaan we onze huurders nu een bericht sturen met daarin een link of qr-code naar een website waar een huurder zijn mobiele nummer en e-mailadres kan achterlaten.”

Edmond vindt het mooi om alle ontwikkelingen bij Mail to Pay te zien. “Ze zijn begonnen met betaallinks in e-mails en sms-berichten. Wij hebben dat zien groeien naar steeds mooiere en betere producten. Tools waar wij graag gebruik van maken!”

Dataverrijkingsactie en online waterkaarten

Onlangs vroeg Ymere of Mail to Pay hun ook kan helpen om meer gegevens van huurders te verzamelen. “Als het nodig is, willen wij snel in contact kunnen komen met onze huurders”, verklaart Edmond. “Niet alleen als het om betalingsachterstanden gaat, maar denk ook aan calamiteiten in een buurt waar onze woningen staan of in een wooncomplex. Via drie kanalen, e-mail, sms en brief, gaan we onze huurders nu een bericht sturen met daarin een link of qr-code naar een website waar een huurder zijn mobiele nummer en e-mailadres kan achterlaten.”

Edmond vindt het mooi om alle ontwikkelingen bij Mail to Pay te zien. “Ze zijn begonnen met betaallinks in e-mails en sms-berichten. Wij hebben dat zien groeien naar steeds mooiere en betere producten. Tools waar wij graag gebruik van maken!”

Online waterstanden invullen

En dat geldt niet alleen voor de afdeling Huurincasso. Inmiddels heeft ook de afdeling Servicekosten van Ymere Mail to Pay ontdekt voor het versturen van de jaarlijkse afrekening van de servicekosten. Dat systeem bevindt zich momenteel in een testfase. “Ondertussen hebben we wel alvast een pilot uitgevoerd voor de waterstanden”, vertelt Muqadas Khan, senior van het team Woningwaardering, enthousiast. Wij wilden namelijk een oplossing voor het doorgeven van de waterstanden in onze complexen met één hoofdmeter”, vertelt Muqadas Khan. “Elke woning in zo’n complex heeft een tussenmeter die het watergebruik van de betreffende woning meet. Deze meters kunnen we alleen niet op afstand uitlezen. Elk jaar was het weer een hele operatie als bewoners die standen aan ons gingen doorgeven. Via allerlei kanalen kwamen de standen binnen en die moesten wij dan eerst handmatig invoeren in een Excel-document en daarna in ons systeem. Dat moest slimmer, effectiever en minder foutgevoelig kunnen, vonden wij.”

De pilot die Ymere en Mail to Pay daarop uitvoerden, bestond uit een brief waarin bewoners drie mogelijkheden kregen om de waterstanden door te geven: via het scannen van een QR code in de brief of het intypen van een url waarna de huurder in een persoonlijke internetomgeving terechtkwam of het invullen en opsturen van een antwoordstrook. Muqadas is tevreden over het resultaat. “Een grote groep bewoners heeft voor de digitale weg gekozen. Die gegevens zijn automatisch in ons systeem verwerkt. Ook kwamen er nog genoeg antwoordstrookjes via de post binnen. Deze gegevens hebben wij digitaal ingevuld in hetzelfde brondocument. Het voordeel: alle gegevens zijn nu heel overzichtelijk verwerkt. Geen gehannes meer met Excel-documenten!”

Compléter en ligne les compteurs d’eau

Et ceci n’est pas seulement valable pour le département Recouvrement de loyer. Entretemps, le département Frais de services d’Ymere a également découvert Mail to Pay pour l’envoi du décompte annuel de frais de services. Ce système se trouve actuellement dans une phase de test. « Entretemps, nous avons déjà exécuté un pilote pour les compteurs d’eau », explique Muqadas Khan, senior de l’équipe Appréciation d’habitation, de façon enthousiaste. Nous voulions notamment une solution pour la communication des compteurs d’eau dans nos complexe avec un compteur principal », raconte Muqadas Khan. « Chaque maison dans un tel complexe a un compteur intermédiaire qui mesure la consommation d’eau dans la maison concernée. Nous ne pouvons pas lire ces compteurs à distance. Chaque année, ce fut de nouveau toute une opération lorsque les habitants devaient nous communiquer les compteurs. Par le biais de toutes sortes de canaux, les compteurs rentraient et nous devions d’abord les introduire manuellement dans un document Excel et ensuite dans notre système. Cela devait pouvoir se faire de façon plus intelligente, plus effective et moins sensible aux erreurs, c’est ce que nous estimions. »

Le pilote qu’Ymere et Mail to Pay ont exécuté consistait en une lettre par laquelle les habitants disposaient de trois possibilités de communiquer les compteurs d’eau : par le scan d’un code QR dans la lettre ou en les complétant dans un URL, après quoi le locataire se trouvait dans un environnement internet personnel ou en complétant et envoyant un coupon-réponse. Muqadas Khan est satisfait du résultat. « Un grand groupe d’habitants a opté pour la voie numérique. Ces données sont traitées automatiquement dans notre système. Il y avait aussi suffisamment de coupons réponses par la poste. Nous avons complété ces données de façon numérique dans le même document-source. L’avantage : toutes les données sont désormais traitées de manière claire. Plus de bricolage avec des documents Excel ! »

Online waterstanden invullen

En dat geldt niet alleen voor de afdeling Huurincasso. Inmiddels heeft ook de afdeling Servicekosten van Ymere Mail to Pay ontdekt voor het versturen van de jaarlijkse afrekening van de servicekosten. Dat systeem bevindt zich momenteel in een testfase. “Ondertussen hebben we wel alvast een pilot uitgevoerd voor de waterstanden”, vertelt Muqadas Khan, senior van het team Woningwaardering, enthousiast. Wij wilden namelijk een oplossing voor het doorgeven van de waterstanden in onze complexen met één hoofdmeter”, vertelt Muqadas Khan. “Elke woning in zo’n complex heeft een tussenmeter die het watergebruik van de betreffende woning meet. Deze meters kunnen we alleen niet op afstand uitlezen. Elk jaar was het weer een hele operatie als bewoners die standen aan ons gingen doorgeven. Via allerlei kanalen kwamen de standen binnen en die moesten wij dan eerst handmatig invoeren in een Excel-document en daarna in ons systeem. Dat moest slimmer, effectiever en minder foutgevoelig kunnen, vonden wij.”

De pilot die Ymere en Mail to Pay daarop uitvoerden, bestond uit een brief waarin bewoners drie mogelijkheden kregen om de waterstanden door te geven: via het scannen van een QR code in de brief of het intypen van een url waarna de huurder in een persoonlijke internetomgeving terechtkwam of het invullen en opsturen van een antwoordstrook. Muqadas is tevreden over het resultaat. “Een grote groep bewoners heeft voor de digitale weg gekozen. Die gegevens zijn automatisch in ons systeem verwerkt. Ook kwamen er nog genoeg antwoordstrookjes via de post binnen. Deze gegevens hebben wij digitaal ingevuld in hetzelfde brondocument. Het voordeel: alle gegevens zijn nu heel overzichtelijk verwerkt. Geen gehannes meer met Excel-documenten!”

Online waterstanden invullen

En dat geldt niet alleen voor de afdeling Huurincasso. Inmiddels heeft ook de afdeling Servicekosten van Ymere Mail to Pay ontdekt voor het versturen van de jaarlijkse afrekening van de servicekosten. Dat systeem bevindt zich momenteel in een testfase. “Ondertussen hebben we wel alvast een pilot uitgevoerd voor de waterstanden”, vertelt Muqadas Khan, senior van het team Woningwaardering, enthousiast. Wij wilden namelijk een oplossing voor het doorgeven van de waterstanden in onze complexen met één hoofdmeter”, vertelt Muqadas Khan. “Elke woning in zo’n complex heeft een tussenmeter die het watergebruik van de betreffende woning meet. Deze meters kunnen we alleen niet op afstand uitlezen. Elk jaar was het weer een hele operatie als bewoners die standen aan ons gingen doorgeven. Via allerlei kanalen kwamen de standen binnen en die moesten wij dan eerst handmatig invoeren in een Excel-document en daarna in ons systeem. Dat moest slimmer, effectiever en minder foutgevoelig kunnen, vonden wij.”

De pilot die Ymere en Mail to Pay daarop uitvoerden, bestond uit een brief waarin bewoners drie mogelijkheden kregen om de waterstanden door te geven: via het scannen van een qr-code in de brief of het intypen een url waarna de huurder in een persoonlijke internetomgeving terechtkwam of het invullen en opsturen van een antwoordstrook. Muqadas is tevreden over het resultaat. “Een grote groep bewoners heeft voor de digitale weg gekozen. Die gegevens zijn automatisch in ons systeem verwerkt. Ook kwamen er nog genoeg antwoordstrookjes via de post binnen. Deze gegevens hebben wij digitaal ingevuld in hetzelfde brondocument. Het voordeel: alle gegevens zijn nu heel overzichtelijk verwerkt. Geen gehannes meer met Excel-documenten!”

Online waterstanden invullen

En dat geldt niet alleen voor de afdeling Huurincasso. Inmiddels heeft ook de afdeling Servicekosten van Ymere Mail to Pay ontdekt voor het versturen van de jaarlijkse afrekening van de servicekosten. Dat systeem bevindt zich momenteel in een testfase. “Ondertussen hebben we wel alvast een pilot uitgevoerd voor de waterstanden”, vertelt Muqadas Khan, senior van het team Woningwaardering, enthousiast. Wij wilden namelijk een oplossing voor het doorgeven van de waterstanden in onze complexen met één hoofdmeter”, vertelt Muqadas Khan. “Elke woning in zo’n complex heeft een tussenmeter die het watergebruik van de betreffende woning meet. Deze meters kunnen we alleen niet op afstand uitlezen. Elk jaar was het weer een hele operatie als bewoners die standen aan ons gingen doorgeven. Via allerlei kanalen kwamen de standen binnen en die moesten wij dan eerst handmatig invoeren in een Excel-document en daarna in ons systeem. Dat moest slimmer, effectiever en minder foutgevoelig kunnen, vonden wij.”

De pilot die Ymere en Mail to Pay daarop uitvoerden, bestond uit een brief waarin bewoners drie mogelijkheden kregen om de waterstanden door te geven: via het scannen van een qr-code in de brief of het intypen een url waarna de huurder in een persoonlijke internetomgeving terechtkwam of het invullen en opsturen van een antwoordstrook. Muqadas is tevreden over het resultaat. “Een grote groep bewoners heeft voor de digitale weg gekozen. Die gegevens zijn automatisch in ons systeem verwerkt. Ook kwamen er nog genoeg antwoordstrookjes via de post binnen. Deze gegevens hebben wij digitaal ingevuld in hetzelfde brondocument. Het voordeel: alle gegevens zijn nu heel overzichtelijk verwerkt. Geen gehannes meer met Excel-documenten!”

Souhaitez-vous plus d'informations sur Mail to Pay ?

Remplir ce formulaire

Want to know more about Mail to Pay?

Fill in the form below

Uw debiteurenprocessen ook automatiseren?

Met de Mail to Pay-toolkit geeft u uw medewerkers en uw organisatie gereedschappen die nodig zijn om beter, sneller en klantvriendelijker betaald te krijgen.

Let's talk!